Jdi na obsah Jdi na menu
 


Zásahová technika

Zásahový vůz ARO 243

 

Od roku 2008 jsme používali jako zásahový vůz škodu favorit, se kterým jsme zažili několik zajímavých výjezdů. Charakter a stáří vozidla znemožňovaly použití v náročnějších zásazích, a tím limitovali působení zásahové jednotky.

V roce 2012 představitelé sboru začali intenzivně jednat s radou obce o nákupu vozu, který by splňoval požadavky místní zásahové jednotky. Nakonec rada rozhodla o nákupu terénního vozu ARO 243 z roku 2005 s turbodieselovým motorem, elektrickým navijákem a nezávislým topením v jednom budějovickém autobazaru.

Vůz jsme slavnostně přivezli 19. ledna 2013 právě na den výroční valné hromady na Lhotce, a tak se mohla konat předváděcí jízda na sněhu a otestovat terénní schopnosti automobilu.

Brzy došlo k nutným opravám, polepení hasičskými pruhy a osazení výstražných světel včetně majáku.  Tyto úpravy provedla firma pana Josefa Husáka v Chyňavě.

K prvnímu ostrému nasazení vozu došlu při červnových povodních roku 2013, když jednotka zasahovala v Berouně a v Chyňavě. Díky této události sbor získal dotaci na vybavení zásahové jednoty, a tak je ARO vybavené přídavnými světly na střeše, která jsou chráněna spolu s majákem mříží. Auto také dostalo nové pneumatiky s kevlarem uvnitř, který je chrání proti proražení. Na střechu vozidla jsme umístili speciální transportní box na nářadí fiskars, žebřík a vyprošťovací skládací hák.

Vůz se již několikrát osvědčil při zásazích a vyprošťování vozidel a dobře plní požadavky, které na něj zásahová jednotka klade. Jeho výhodou je kapacita míst – celkem 8 hasičů, ideálně však 6. Uvnitř jsou stabilně připevněné vzduchové lahve s maskami, dobíjecí svítilny, ruční vysílačky a jiná výstroj a výzbroj nutná k výjezdu.

 

Technická data

ARO 4x4 AMC je nejrozšířenější pracovně terénní vozidlo, které je vyvíjeno, montováno a homologováno v České republice. Z historického pohledu mají vozidla ARO v naší zemi dlouhou tradici a to převážně z dob, kdy se dováželo vozidlo v původním provedení. S podstatně přepracovanou koncepcí celého vozidla se dnes můžete setkat v podobě užitkového automobilu ARO 4x4, jehož výrobu realizuje společnost AUTO MAX z Hradce Králové.

Motor – výrobce: ANDORIA - Polsko počet válců 4 objem válců 2417 max. výkon (kW) 66/75 otáčky motoru při max. výkonu (ot./min) 4100 max. točivý moment (N.m) 195/225 otáčky motoru při max. toč. momentu (ot./min) 2500 palivový systém s nepřímým vstřikem paliva, vstřikovací čerpadlo BOSCH palivo nafta. Spotřeba paliva (l/100 km): při 90 km/h 10 městský provoz 12,5 Výkony: max. rychlost (km/h) 135

Zdroj: http://www.aro4x4.cz/index.php

 

Výstroj a výzbroj sboru

Sbor disponuje výstrojí pro celkem šest hasičů zahrnující přilby Galett, slaňovacími opasky, dvěma nosiči dýchací techniky včetně 4 lahví, motorovou pilou, kalovým čerpadlem o výkonu 1100 litrů za minutu, zásahovou stříkačkou PS 12, vysílačkami Hyt, nářadím fiskars, vozidlem ARO 243 s navijákem a přívěsným vozíkem Agados.

Proškolení členové

Velitel: Jan Kutman

Zástupce velitele: Dalibor Bartoš, Vladislav Pinkas

Strojník: Jan Šnaidauf, Pavel Kutman

Nositel dýchací techniky: Dalibor Bartoš, Jan Kutman, Vladislav Pinkas, Alena Najmanová